Persoonlijk behandelplan

PGD-Nijkerk-2005
PGD-Nijkerk-2026

U kunt het PGD gebruiken om uw persoonlijke gegevens op een centrale plaats te bewaren. Er kunnen situaties zijn waarbij u door een (chronische) aandoening of andere complexe situatie met meerdere zorgverleners te maken krijgt. In dat geval kunt u in het PGD gebruik maken van de zogenaamde behandelplannen.

Deze plannen maken onderdeel uit van het Persoonlijk Gezondheidsdossier. We starten met een beperkt aantal behandelplannen. De komende jaren komen er plannen voor meerdere aandoeningen beschikbaar.

Professionals, zoals uw huisarts, therapeuten en Praktijkondersteuners, werken vanuit hun eigen account. Uw PGD kan gekoppeld worden met het account van uw zorgverleners. Op deze manier is directe communicatie tussen u en uw zorgverlener(s) mogelijk.

Persoonsgerichte behandeling
Bij het accepteren van een zorgplan geeft u de bij uw situatie betrokken zorgverleners toestemming in uw dossier te kijken. Hij of zij krijgt dan een goed en compleet beeld van uw probleem en uw huidige behandeling of begeleiding. Op deze manier is een snelle en persoonsgerichte aanpak mogelijk.

U bepaalt zelf wie inzage heeft in uw dossier.

Behandelplan starten
Alleen een geautoriseerde professional, bijvoorbeeld uw huisarts, mag een behandelplan starten. In een behandelplan werken u en uw zorgverlener(s) nauw samen. Door een directe communicatie wordt een effectieve aanpak mogelijk gemaakt en kan sneller gereageerd worden op uw vragen en behoeften.

Een behandelplan wordt in principe gestart door uw zorgverlener. Hij of zij dient daarvoor geregistreerd te zijn.

Code invoeren
Uw huisarts wordt door ons geverifieerd en kan vervolgens een behandelplan aanmaken.
Daarbij verkrijgt hij/zij op eenvoudige wijze een code. U krijgt deze code mee naar huis. Hier kunt u uw code invoeren en daarmee is uw persoonlijke behandelplan gestart. Uw zorgverlener krijgt hiervan bericht.

PGD-Nijkerk-1004
PGD-NIjkerk-2030
PGD-Nijkerk-2023

Behandelplan inactief?
Wanneer uw behandelplan inactief is, wordt deze niet meer gebruikt. Uw behandelaars kunnen in dat geval ook niet meer bij uw gegevens. Wilt u dit behandelplan opnieuw activeren? Neem dan contact op met uw degenen die uw behandelplan heeft aangemaakt, vaak ik dat de huisarts of praktijkondersteunen. Hij of zij maakt opnieuw een activatiecode voor u aan. Deze code voert u in uw account in. Het inactieve behandelplan wordt hierdoor weer actief en is klaar voor gebruik.

Meerdere zorgverleners
Uw hoofdbehandelaar, de aanmaker van het behandelplan, kan meerdere zorgverleners toegang tot uw behandelplan geven. Dit gebeurt in samenspraak met u. Op die manier kunnen meerdere professionals, die betrokken zijn bij uw behandeling, uw voortgang in de gaten houden. Ook kunt u direct met deze professionals communiceren.

Wat moet ik nu doen?
Wanneer u interesse heeft in een behandelplan dan geeft u dit bij uw zorgverlener aan. Wanneer uw zorgverlener akkoord gaat en de stappen volgt ontvangt u een code. Na het invoeren van de code zet u samen een behandelplan op.

Wilt u meer informatie over het PGD Nijkerk of heeft u hulp nodig bij het aanmaken van uw eigen persoonlijk gezondheidsdossier? Neem dan gerust contact op met het projectbureau PGD Nijkerk via 033-7210500.

Uiteraard kunt u ook gebruik maken van het contactformulier